خرید اشتراک دانلود

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟

که در اطلاع رسانی بر 6 دی 1396
ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 1

در مقالات گذشته، فواید ثبت وبسایت‌تان در یک دایرکتوری معتبر را از نظر گذراندیم و چراها و چگونه‌ها را با هم مرور کردیم. این مطالب و اطلاعات از معتبرترین منابع خارجی و بر اساس به‌روزترین دانش‌ها استخراج شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. از جمله:

چرا ثبت سایت در دایرکتوری از کار بر روی سئو بهتر است؟

۵ دلیل مناسب برای ثبت سایت‌تان در دایرکتوری

 

اما اکنون می‌خواهم به طور اختصاصی به دایرکتوری فرشمی پرداخته و نشان دهم از مزایای یک دایرکتوری وب، کدام‌ها در فرشمی گنجانده شده، چه چیزهای بیشتر و امتیازات ویژه‌ای به نسبت دایرکتوری‌های دیگر دارد و کدام ضعف‌های مربوط به دایرکتوری‌ها را از خود دور کرده است.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 2

چرا دایرکتوری فرشمی و نه هیچ دایرکتوری دیگر

این شاید ادعای بزرگی باشد؛ اما با توضیحاتی که در ادامه می‌دهم دلیل و معنای آن را درک خواهید کرد. روزگاری بود که دایرکتوری‌ها اعتبار زیادی داشتند تا جایی که موتورهای جستجو دیتا و اطلاعات اساسیِ خود را از آن‌ها اخذ می‌کردند. از این جهت ثبت و تایید سایت‌تان در یکی از این دایرکتوری‌ها هفت خوان رستم بود و ممکن بود تا یک سال هم طول بکشد. (این شوخی نیست. دایرکتوری DMOZ چنین وضعیتی پیدا کرده بود) اما آیا امروز باتعطیلی Dmoz اعتبار دایرکتوری‌ها نیز رو به افول نهاده است؟ در این مقاله توضیح داده می‌شود که چرا اعتبار دایرکتوری‌های وب رو به افول نهاده شد و موتورهای جستجو دیگر توجه قبل را از روی آن‌ها برداشتند. یکی از مهم‌ترین دلایل، وجود لینک‌های اسپم و البته لینک به وبسایت‌های بی کیفیت بود.

اهمیت اساسی نسل جدید دایرکتوری‌های وب

اما اگر فکر کنید امروزه دایرکتوری‌های وب دیگر اهمیت گذشته را ندارند در اشتباه هستید. با خواندن این مقاله که درباره‌ی مهم‌ترین فاکتور سئوی محلی در سال ۲۰۱۷ است متوجه خواهید شد که گوگل، اطلاعات مربوط به کسب و کارها را چگونه از سایت yelp که یک دایرکتوری مبتنی بر کسب و کارهاست اخذ می‌کند. بنابراین باید بگوییم دایرکتوری‌های قدیمی که صرفا به فهرست کردن لینک وبسایت‌ها می‌پرداختند از دور خارج شده و اکنون نوبت به نسل جدیدی از دایرکتوری‌های وب رسیده است. در این دایرکتوری‌ها امکانات به مراتب بیشتری در اختیار صاحبان وبسایت‌ها و کسب و کارها قرار می‌گیرند تا به واسطه آن بتوانند برندشان را به جهان معرفی کنند.

یک دایرکتوری ایرانی در حد و اندازه‌ی نمونه‌های برتر جهان

ایده‌ی دایرکتوری فرشمی بیش از یک سال مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت و تمام نقاط قوت و ضعف دایرکتوری‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در ساخت آن تمام فاکتورهای کیفی و فنی مربوط به یک دایرکتوری رعایت شد تا یک نمونه‌ی ایرانی از دایرکتوری‌های معتبر جهانی نیز عرضه شود. جای خالیِ یک دایرکتوری معتبر در وب فارسی مشهود بود تا به سایت‌ها و کسب و کارها این امکان را بدهد که خود را در معرض دید موتورهای جستجو، مخاطبان و مشتریان بالقوه‌ی خود قرار دهند.

بدیهی است ثبت یک سایت و کسب و کار ایرانی در دایرکتوری‌های خارجی چنان که باید جوابگو نخواهد بود. مخاطبان ایرانی کمتر به سراغ مطالب وبسایت‌های خارجی می‌روند و مساله‌ی زبان، مشکل تحریم‌ها و فیلترینگ همه و همه باعث می‌شود دایرکتوری‌های خارجی جای مناسبی برای ثبت سایت‌های ایرانی و برخورداری از امکانات آن‌ها نباشد. حال یک دایرکتوری معتبر ایرانی در حد و اندازه‌ی برترین نمونه‌های مشابه جهانی و با استفاده از به‌روزترین استانداردها پا به عرصه‌ی وجود گذاشته تا این خلل را پر کند.

حال با توجه به امکاناتی که در دایرکتوری فرشمی موجود است (سطور بعدی این مقاله) درک خواهید کرد که چرا نمونه‌ی مشابهی برای چنین وبسایتی در فضای وب فارسی موجود نبوده و چرا فرشمی بهترین انتخاب برای ثبت وبسایت شماست.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 3

امتیازات اصلی دایرکتوری فرشمی نتورک

ثبت و تایید دستی وبسایت – اولین و مهم‌ترین مساله را باید در نیروهای انسانی این وبسایت به عنوان ویراستار، و بررسی اولیه و مداوم تمامی سایت‌ها جهت ثبت در دایرکتوری دانست. بدین ترتیب از به وجود آمدن لینک‌های اسپم و ثبت سایت‌های بی کیفیت در دایرکتوری، که مهم‌ترین علل ضعف دایرکتوری‌های دیگر بوده است جلوگیری به عمل خواهد آمد. بنابراین برای آن که وبسایت شما بتواند در فرشمی ثبت شود باید از کیفیت لازم برخوردار باشد و همین‌که وبسایت شما مورد تایید قرار گرفت می‌توانید نفس راحتی از بابت کیفیت وبسایت‌تان کشیده و تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت محتوایی سایت‌تان گذاشته و باقی کار را به دایرکتوری (نیروی انسانی در کنار سیستم فنی خودکار) بسپارید تا شما و خدمات‌تان را به دنیا معرفی کنند.

امکان درج توضیحات کامل وبسایت و کسب و کار – برخلاف بسیاری از دایرکتوری‌ها، در فرشمی شما یک صفحه و پیج رسمی برای کسب و کارتان خواهید داشت که می‌توانید آن را کاملا مدیریت کرده و محتوای ارزشمند در آن منتشر کرده و در طول زمان نیز آن را بروزرسانی کنید. همچنین برخلاف دایرکتوری‌های دیگر شما هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع و دسته‌بندی برای گنجاندن سایت‌تان در آن نخواهید داشت و مخاطبان به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

بدیهی است این محتوا علاوه بر محاسنی که در جهت معرفی سایت و کسب و کار شما دارد باعث اعتبار بیشتر دایرکتوری مخصوصا در نظر موتورهای جستجو نیز می‌گردد و همچنین مخاطبان بسیار بیشتری به خود جذب خواهد کرد چرا که مخاطب با انبوهی از محتوای ناب و درجه یک در وبسایت در موضوعات مختلف مورد علاقه‌ی خود مواجه می‌شود.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 4

امکانات جدید و منحصر بفرد – در دایرکتوری فرشمی، شما می‌توانید فهرستی از محصولات خود به همراه قیمت آن‌ها را در صفحه رسمی کسب و کارتان بگنجانید، فهرستی از ویژگی‌های خاص خدمات خود را درج کنید و همچنین یک سیستم پرسش‌های متداول برای توصیف بیشتر خدمات‌تان بگنجانید. همچنین می‌توانید چندین کسب و کار مختلف را ثبت کرده و برای هر کدام از کسب و کارهای‌تان یک صفحه متفاوت با ظاهر و استایل و امکانات متمایز داشته باشد.

همچنین علاوه بر ثبت کسب و کار شما و نشانی آن بر روی نقشه‌ی گوگل، شما می‌توانید شبکه‌های اجتماعی‌تان را به آن متصل کرده و آن‌ها را در صفحه رسمی‌تان درج کنید. قابلیت منحصر بفرد دیگر، امکان ثبت رویداد است. شما می‌توانید رویدادهای کسب و کارتان را – مانند برگزاری سمینار، کارگاه، جشنواره تخفیفی، دورهمی، مسابقات و دوره‌های آموزشی و … – را در یک پلتفرم جداگانه ثبت کرده و آن را در صفحه کسب و کارتان قرار دهید. همه‌ی این‌ها توسط سیستم هوشمند دایرکتوری فرشمی مدیریت شده و رویدادهای نزدیک و در حال اجرا به شکل زیبایی در صفحه کسب و کار شما و البته برای بازدیدکنندگان سایت که در شهر شما و یا موقعیت جغرافیایی نزدیک به رویداد شما قرار دارند و یا به موضوعات مشابه تمایل دارند نمایش داده خواهد شد.

همه‌ی این‌ها تنها بخشی از امکانات منحصر بفرد دایرکتوری فرشمی است و در مقالات دیگر، چگونگی بهره‌مندی بهتر از تمام قابلیت‌ها را توضیح خواهیم داد.

تعامل با مخاطبان و مشتریان – در این مقاله یکی از روش‌های کسب رتبه‌ی بهتر در سئو را طبق آمار و بر حسب الگوریتم‌های گوگل، نقد و بررسی و امتیازاتی می‌داند که به سایت و کسب و کار شما توسط مخاطبان یک دایرکتوری معتبر مانند yelp داده می‌شود. در دایرکتوری فرشمی، مخاطبان شما می‌توانند در صفحه کسب و کارتان نظر و نقد و بررسی و امتیاز به خدمات شما بدهند. ما در بخش مربوط به ترفندها به زودی راهکارهای تشویق مخاطبان به درج نقد و نظر در صفحه کسب و کار را آموزش خواهیم داد. البته این امکان نیز وجود دارد که مشتریان شما به طور مستقیم و از طریق فرم تماس با شما تماس بگیرند. یا پیغام‌های خود را – مثل پیشنهادها و انتقادات – با شما در میان بگذارند.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 5

امکان ارسال و انتشار مقالات و مطالب –  همان طور که می‌دانید همیشه نوشتن پست‌های مهمان در وبسایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر، یکی از عوامل مهم در ارتقای رتبه‌ی سئو بوده است. حال این امکان در دایرکتوری فرشمی مهیا شده که شما مقالات، اخبار، آموزش‌های، اطلاع‌رسانی‌ها و مطالب مرتبط با موضوع فعالیت‌های خود را در سایت منتشر کنید. بدین ترتیب شما بک‌لینک‌های باکیفیتی برای سایت‌تان کسب خواهید کرد که مرتبط با محتوای با کیفیت است. علاوه بر این‌ها از طریق این مطالب نیز مخاطبان و بازدیدکنندگان جدیدی کسب خواهید کرد. یکی از عوامل جذب بازدیدکننده، همیشه از طریق بازاریابی محتوا بوده است. بنابراین هر چه محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید بازدیدکنندگان بیشتر و البته بهتری خواهید یافت.

و شبکه‌های اجتماعی – یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای امروز، از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. طبق آخرین آمار، با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی شاهد تاثیرگذاری ۷۰ درصدی این مدیا، در بازاریابی و جذب مخاطبان برای کسب و کارها در سطح جهان خواهیم بود. دایرکتوری فرشمی مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی به هم پیوسته را ایجاد خواهد نمود که در موضوعات مختلف به همدیگر متصل هستند. کسب و کار شما و محتویات آن، از طریق این شبکه‌های اجتماعی در معرض دید افرادی که علاقه‌مند به موضوع فعالیت شما هستند قرار خواهد گرفت. دیگر هدررفت سرمایه برای تبلیغات غیرهدفمند معنایی نخواهد داشت. تبلیغ شما به تمامی افرادی نشان داده خواهد شد که با احتمال بالاتری به مخاطبان و مشتریان شما بدل خواهند شد.

پنل مدیریت قدرتمند – در فرشمی نتورک پس از ثبت و تایید وبسایت شما، یک پنل مدیریت قدرتمند در اختیار شما قرار می‌گیرد که از آن طریق می‌توانید به مدیریت سایت‌ها، کسب و کارها و محتوای تولید شده‌ی خود بپردازید. در این پنل امکانات متعددی خواهید داشت که در طول زمان موارد تازه‌ای به آن اضافه شده و به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از فعالیت خود کسب کنید.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 6

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 7

 

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 8

موارد بیشتری هم در راه است – در آینده‌ی نزدیک سورپرایزهای بیشتری هم در راه است. شما تنها با ثبت وبسایت در دایرکتوری فرشمی و تمرکز بر ارایه‌ی خدمات و محتوای باکیفیت، دریچه‌ای به سوی سئوی قوی، تبلیغات و بازاریابی هدفمند، ارتقای اعتبار برند، و جذب مخاطبان و مشتریان انبوه خواهید گشود.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 9

هزینه‌های مربوط به سئو و تبلیغات را ذخیره کنید

همان طور که در بخش‌های بالا توضیح داده شد، با امکاناتی که از طریق دایرکتوری فرشمی و انتخاب یکی از پلن‌ها بر حسب نیازتان در اختیارتان قرار می‌گیرد، شما طی مدت کوتاهی سئوی سایت خود را متحول خواهید کرد و محتوای شما، به طرق مختلف و از دریچه‌های گوناگونی تبلیغ خواهد شد.

مخاطبان انبوه دایرکتوری، به دنبال محتوای خوب، خدمات مناسب و لذت بیشتر می‌گردند. آن‌ها از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با شبکه فرشمی، جذب مطالب شما، صفحه‌ی رسمی کسب و کار شما و در نهایت وبسایت شما خواهند شد و کسانی که از این دریچه به سایت شما آمده باشند، در صورتی که محصولات و خدمات با کیفیت شما را ببینند با احتمال بالا تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.

بنابراین ثبت وبسایت در دایرکتوری معتبر فرشمی، شما را از صرف هزینه‌های گزاف برای ارتقای سئو و انتشار کمپین‌های تبلیغ و بازاریابی و همچنین تبلیغات کلیکی بی نیاز خواهد کرد. شما بدون نیاز به تبلیغ در گوگل، به صفحات اول جستجوی گوگل می‌آیید و بدون دردسر یافتن آژانس‌های مختلف تبلیغاتی و انتخاب و خرید پلن‌های مختلف، محتوا، محصولات و خدمات خود را تبلیغ خواهید کرد.

ثبت سایت در دایرکتوری فرشمی چه امتیازات منحصر بفردی دارد؟ 10

نکته‌ی جالب می‌دانید کجاست؟ بسیاری از این امکانات در پلن رایگان موجود است و اگر شما در ابتدای کار هستید می‌توانید از پلن رایگان برای ثبت وبسایت‌تان استفاده کنید تا سایت‌تان ایندکس شود و برای موتورهای جستجو و مخاطبان موجودیت بیابد. البته اگر بخواهید در زمان کوتاهی به پیشرفت قابل توجهی دست یابید نیاز به پروموشن‌ها، انتشار محتوا، نمایش در شبکه‌های اجتماعی و سایر امکانات دارید که هر وقت بخواهید می‌توانید پلن خود را ارتقا دهید و به سایر امکانات دسترسی یابید. در بازار پرستاب امروز حتی اگر یک روز هم نسبت به رقبای‌تان پیشی بگیرید امید موفقیت خود را افزایش داده‌اید.

دسته بندی ها: اطلاع رسانی

Tags:

سبد خرید (0)

  • سبد خرید شما خالی است.